Så skapar du framtidens arbetsplats

En arbetsplats som är anpassad efter verksamhetens behov, som är inspirerande och där kreativiteten tillåts flöda – för Gerdmans handlar det om att hitta den bästa lösningen utifrån kundernas behov och önskemål.

– Vi strävar efter att göra det enkelt för våra kunder att skapa framtidens bästa arbetsplatser. Genom att lyssna på våra kunders behov, använda vår expertis och vara flexibla i våra lösningar, säkerställer vi att varje kund får en skräddarsydd upplevelse som överträffar deras förväntningar, säger Erik Einarsson, vd på Gerdmans Inredningar.


Mycket har förändrats när det kommer till vår syn på arbetsplatsen, inte minst efter pandemin. Kraven har höjts. Morgondagens arbetsplats förväntas utgör en trivsam miljö och vara anpassningsbar med god ergonomi.


– Fördelarna med att satsa på verksamhetens arbetsplats är många. Det främjar en hälsosam och produktiv arbetsmiljö för såväl chefer som medarbetare, säger Erik Einarsson.

Personlig kundkontakt

Ända sedan 40-talet har Gerdmans hjälpt allt från enmansbolag till några av Sveriges största företag med att skapa bättre arbetsmiljöer. Med ett produktsortiment på över 16 000 artiklar och professionella rådgivare har de inredning och utrustning för kontor, lager och industri.


– Varje uppdrag vi ställs inför är unikt. För oss är det personliga mötet avgörande för att vi ska hitta den bästa läsningen. Genom att alltid ha stort kundfokus kan vi skräddarsy hälsosamma och funktionella arbetsplatser som medarbetarna vill komma till.

Inredningshjälpen – från planering till ritning och montering

Kundfokuset och det personliga mötet ligger i Gerdmans DNA. Det handlar dels om att göra det enkelt och förstå sina kunder, dels om att ha förmågan att säkerställa att varje kund får rätt lösning utifrån sina behov. Genom att alltid erbjuda kostnadsfri inredningshjälp via telefon, chatt, mejl eller ett fysiskt möte - alltid med en dedikerad kontaktperson som följer dem hela vägen från idé till leverans – visar Gerdmans sin trovärdighet och pålitlighet gentemot kunden, och hur högt de personliga relationerna värdesätts.

– Från ett förutsättningslöst möte där vi utbyter idéer, planering och skisser tar vi det vidare till ritningar med allt från belysning, möbler, textilier och akustiklösningar för att slutligen landa i leverans och montage, säger Erik Einarsson och avslutar:


– Oavsett bransch och storlek, hjälper vi våra kunder från start till slut, i alla kanaler, så de kan fokusera på sin kärnverksamhet.

;