Jobba hos oss

Jobba på Gerdmans

Gerdmans Inredningar AB är ett företag som genom sitt heltäckande sortiment av inredning levererar nutida, effektiva och hållbara arbetsplatser till företag i Norden. Genom en hög servicegrad och en enkelhet i våra kontakter hjälper vi våra kunder att skapa en inspirerande arbetsmiljö.

Vi arbetar med kunder från hela näringslivet och offentlig förvaltning. Huvudkontor och lager är beläget i Markaryd och därutöver har vi dotterbolag i Helsingfors, Köpenhamn samt Oslo. Gerdmans Inredningar AB ägs av TAKKT AG som är noterat på Frankfurtbörsen. Sedan 2018 ingår även Runelandhs som ett helägt dotterbolag i koncernen. Årsomsättningen är ca 500 MSEK. 

 

____________________________________________________________________________________________________________

Säljare

Med våra två varumärken, Gerdmans och Runelandhs, är vi ett företag som genom ett heltäckande sortiment av inredning levererar nutida, effektiva och hållbara arbetsplatser till företag i Norden. Genom en hög servicegrad och en enkelhet i våra kontakterhjälper vi våra kunder att skapa en inspirerande arbetsmiljö. Vi arbetar med kunder från hela näringslivet och offentlig förvaltning. Huvudkontor och lager är beläget i Markaryd och därutöver har vi dotterbolag i Helsingfors, Köpenhamn samt Oslo. Med 75 års erfarenhet så har vi lärt oss att varje arbetsplats är unik och har sina egna behov. Vårt mål är att erbjuda allt från skräddarsydda lösningar och tjänster till de enklaste produkterna. Gerdmans Inredningar AB ägs av TAKKT AG som är noterat på Frankfurtbörsen. Årsomsättningen är ca 500 MSEK.

 

Nu söker vi en säljare

Är du en driven och strukturerad person som älskar att göra affärer, bygga långsiktiga relationer och hjälpa kunder att hitta den bästa inredningslösningen? Vi kan erbjuda dig en utmanande tjänst tillsammans med engagerade kollegor som gör sitt yttersta för att göra kunderna nöjda och välja Gerdmans idag och i framtiden.

 

Förutom inkommande kundkontakter via olika kanaler såsom telefon, mail, chatt så arbetar du proaktivt med att bearbeta marknaden. Du ansvarar för dina affärer från en första kontakt till leverans. Du ser inga hinder utan möjligheter i att hitta den bästa lösningen för kunden.

 

Du har några års erfarenhet av försäljning eller kundservice och har ett intresse för smarta lösningar inom kontors-, konferens-, lager- och industriinredning. Erfarenhet från inredningsbranschen är såklart en fördel. Kanske speglar ditt intresse för försäljning även din utbildningsbakgrund. Du har goda kunskaper i svenska och har körkort B.

 

Som person tar du ett tydligt ägandeskap över ditt arbete. Du är vetgirig, självgående och söker den information du behöver för att möta kundens önskemål. Förmåga att skapa ordning och reda ger dig handlingsutrymme för att hantera flera saker samtidigt och lösa problem.

 

För dig är det viktigt att du delar din arbetsgivares värderingar. För att du ska trivas är det viktigt med ett tydligt kundfokus, att kollegor ger varandra möjligheter och tar ansvar, att vi ständigt förbättras, utvecklas och fokuserar på framgång.

 

Vill du vara med och underlätta kundernas vardag hos en framgångsrik aktör med mer än 70 år i branschen?

 

Då ser vi fram emot din ansökan snarast, urval kommer att ske löpande. Frågor kring tjänsten besvaras av Carin Mossberger 0701–460 390 och Andreas Nilsson 0701–460 391.

 

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök här ►

____________________________________________________________________________________________________________

Om Takkt AG

TAKKT är den ledande B2B-distanshandlaren för kontorsinredning i Europa och Nordamerika. Koncernens varumärken finns representerade i över 25 länder. I dotterbolagens sortiment finns fler än 175.000 produkter inom områdena företags- och lagerinredning, klassiska och designorienterade kontorsmöbler och tillbehör samt reklammaterial för såväl detaljhandeln som för restaurang- och hotellbranschen.
Läs mer ►