När du och jag går hem efter jobbet, så funderar Patrick fortfarande på hur man tar kundupplevelsen till en ännu högre nivå. Så hur tänker han?
– Jag älskar mitt jobb, så är det. Gerdmans säljer inredning och utrustning för kontor, lager och industrier och min roll är självklart att hjälpa kunden att få till en arbetsplats som ger energi och positivitet. Men i rollen som Key Account Manager vill jag utveckla kunderna. Jag vill förstå deras verksamhet och processer, hitta lösningar och erbjuda mer effektiva inköp. Kanske tänker jag några varv extra, för att kunden ska känna sig sedd och trygg? Kanske är jag tillgänglig i högre grad och återkopplar snabbare än andra? Det får andra bedöma.
– Som Key Account träffar jag ofta lite större företag som har nytta av vårt erbjudande, där vinsten för företaget är att göra besparingar i tid och pengar genom mer effektiva inköp och rätt produkter. Gerdmans finns i hela Norden, vi har funnits länge på marknaden och har en stor avtalsbank. För mig är det viktigt att utveckla långsiktiga och lönsamma affärsrelationer. Självklart får jag energi och känner en stolthet om jag får vara med och hitta lösningar som matchar behov och processer hos det stora börsbolaget, men det är lika givande oavsett storlek på företag.
– Jätteviktigt! Varje person i teamet har sin uppgift. För mig är exempelvis samarbetet med våra innesäljare och projektsäljare viktigt för att kunna ge våra kunder hög service. Vi drar nytta av varandras erfarenhet och kompetens, vilket i sin tur ger både snabbhet och en större kundnytta.
Vill du komma i kontakt med Patrick Källudd? Välkommen att slå en signal på 0736-606 570 eller maila.
Mail: Patrick Källudd