Meny

Jobba hos Gerdmans

Jobba hos Gerdmans

Gerdmans Inredningar AB grundades 1947 och är ett expansivt och framgångsrikt företag som via katalog och webshop säljer arbetsplatsinredning till kontor, lager och industri i hela Skandinavien. Vi erbjuder våra kunder ett mångsidigt sortiment med ca 11.000 artiklar – allt från skrivbord och cafémöbler till pallyftare och kompletta lagerhyllsystem. Kunderna består av allt från små företag till stora avtalskunder. Huvudkontor och lager är beläget i Markaryd, Sverige och vi har försäljningskontor i Norge, Danmark samt Finland.

Gerdmans Inredningar AB ägs av TAKKT AG och är noterat på Frankfurtbörsen. Årsomsättningen beräknas till ca 320 MSK. 

CFO med controllerinriktning

Är du intresserad av en kvalificerad CFO tjänst i ett framgångsrikt företag? Vi erbjuder en utvecklande roll tillsammans med ett positivt, kompetent och engagerat team. Din avdelning består av redovisningsekonomer och ekonomiassistenter. Som CFO rapporterar du direkt till VD och ingår i ledningsgruppen.

Du får det övergripandeansvaret för budget- och prognosprocesser för koncernens fem bolag, varav två i Sverige samt Norge, Danmark och Finland. En viktig del i rollen är att utveckla ekonomiprocesserna och nyckeltalen på en övergripande nivå. Du granskar även finansiella och juridiska dokument för att verifiera efterlevnad av bestämmelser och ekonomiska principer.

I samråd med ledningsgruppen utvecklas och genomförs finansieringsstrategin. Som en del av gruppen bidrar du aktivt till företagets utveckling idag och på lång sikt. Ekonomisk modellering är ett av dina verktyg för att simulera finansiella scenarier och resultat. Du sprider ekonomiska insikter samt rekommenderar lösningar på problem eller uppkomna situationer. Rollen är framåtblickande och du bidrar med det ekonomiska perspektivet i utvecklingen av organisationen.

Vi söker dig som är civilekonom eller motsvarande och har flerårig erfarenhet av arbete som Controller. Du är väl insatt i kvalificerad redovisning och IFRS-rapportering. Vi tror du har minst 5 års erfarenhet från ledarskap inom ekonomiområdet.

Som person är du en lösningsorienterad lagspelare med förmågan att inspirera och utveckla medarbetare. Du har ett starkt utvecklingsfokus, ser möjligheter med digitalisering och kommunicerar obehindrat på svenska och engelska. Ytterligare egenskaper vi söker är affärssinne och en tydlig analytisk förmåga.

Är du en person som vill ta nästa steg i din utveckling och vara med på en spännande resa? Då ser vi fram emot din ansökan senast den 30/6. För mer information om tjänsten kontaktar du Nilsson & Mossberger, Carin Mossberger 0701–460 390 eller Andreas Nilsson 0701–460391. Ansökan registrerar du hos Nilsson & Mossberge via denna länk https://www.enoem.se/tjanster/cfo-100122/

Varmt välkommen!

 

Logistikchef

Vill du överträffa kundernas förväntningar med avseende på kvalitet och leveransprecision? Är du en person som tillsammans med dina kollegor vill vidareutveckla logistikfunktion och lyfta den till nästa nivå? 

Du leder ett lager- och logistikteam där lagerchefen rapporterar till dig. Positionen som Logistikchef ingår i ledningsgruppen och du rapporterar direkt till VD. 

I arbetsuppgifterna ingår lageroptimering och kostnadsbesparing med fokus på hög servicenivå mot kund. I förändringsarbetet initierar och driver du logistik- och inköpsprojekt. Leverantörsförhandlingar ingår i dina arbetsuppgifterna. Genom att identifiera och följa upp nyckeltal säkerställer du att målen nås och utvecklas. Du ansvarar även för lager- och kontorsfastigheten i Markaryd. 

En viktig del är att skapa strategier för framtida lösningar och du kommer aktivt bidra till företagets långsiktiga utveckling. Branschen präglas av en hög förändringstakt vilket kräver nytänkande och lyhördhet för att möta marknaden. 

Du har minst fem års erfarenhet som chef i en liknande roll. Vi tror du har en relevant utbildningsbakgrund inom logistik eller Supply Chain management. Erfarenheter inom Lean eller motsvarande är meriterande. Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska. 

Som person är du lösnings- och utvecklingsorienterad. Du leder genom att inspirera- och utveckla människor för att skapa motivation. Samtidigt som du är handlingsinriktad med ett tydligt kund- och affärsfokus har du en fallenhet för analytiska- och strategiska frågeställningar. 

Har du förmågan att lyfta blicken och utveckla logistikfunktionen? Då ser vi fram emot din ansökan senast den 30/6.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Nilsson & Mossberger, Carin Mossberger 0701–460 390 eller Andreas Nilsson 0701–460 391.

Ansökan registrerar du hos till Nilsson & Mossberger via denna länk https://www.enoem.se/tjanster/logistikchef-100121/.

Varmt välkommen!

 

Webbutvecklare

Vill du vara med och göra skillnad hos en framgångsrik aktör med lång erfarenhet i branschen? Hos oss kan du förvänta dig en bred roll som webbutvecklare med såväl Backend som Frontend-utveckling. Du får en viktig och central roll där du samarbetar med andra kompetenser så som designers, AdWordstekniker och projektledare. Beslutsvägarna är korta och du har stora möjligheter att påverka och utvecklas tillsammans med oss.

Jobbeskrivning 

Som Webbutvecklare kommer du att få en central roll i vårt Onlineteam på 6 personer. Ditt huvudfokus är webbutveckling och integrationer men du kommer också att jobba med våra affärssystem. Du ges möjlighet att arbeta i ett kreativt nordiskt team med familjär atmosfär där vi hjälper varandra att komma framåt och gemensamt skapar resultat vi kan vara stolta över. Vi erbjuder dig ett flexibelt, självständigt och omväxlande arbete. 

Du kommer få möjlighet att arbeta med en E-handels plattform som bygger på Nopcommerce Open Source och kontinuerligt arbeta för att utveckla vår design som överträffa våra kunders förväntan. Du driver projekt från konceptstadie, analys, design, användartester och A/B test till implementation. Du är delaktig i utvecklingen av ny design/ funktionalitet och har ett tätt samarbete både med organisationen och andra utvecklare.

Vem är du? 

Vi söker dig som är en passionerad utvecklare och som har ett eller flera större projekt bakom dig. Vi ser att du brinner för Webbutveckling och användarvänlighet för kunden. Som Webbutvecklare hos Gerdmans utgår du alltid från kundens behov för att skapa en kundupplevelse som gör det enkelt att besöka, hitta, registerara & handla i våra digitala kanaler. 

Vi söker dig som brinner för utveckling och har en stark vilja att göra skillnad samt leverera bra lösningar. Du är detaljfokuserad men har samtidigt en helikoptersyn på helheten. Dessutom är du lyhörd för vad andra tycker och tänker och har en god samarbetsförmåga. Du tycker om e-handel, teknik och har en passion för UX design samt funktionella lösningar. 

Vi ser även att du har:

God kännedom och kunskap inom Backend & Frontend-utveckling.

Mycket goda kunskaper i HTML, CSS, .NET, C#, hosting och SQL Server.

Erfarenhet av responsiv design.

Relevant utbildning inom systemvetenskap, webbutveckling, grafisk design, digital media design, informationsdesign eller liknande.

Relevant arbetslivserfarenhet och tidigare erfarenhet av uppdrag inom digital handel.

Erfarenhet av att arbeta med Google Analytics, SEO och Usablity research.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i plattformar som NopCommerce eller annan Opensource e-handelsplattform. 

Vad kan vi på Gerdmans erbjuda Dig?

Hos Gerdmans är företagsklimatet präglat av en familjär anda med korta beslutsvägar och stora möjligheter till påverkan på din roll och personliga utveckling. Utbildningsmöjligheter inom koncernen finns att tillgå.

Med 70 års erfarenhet fortsätter vår framgång genom att förbättra våra kunders vardag med effektiva arbetsplatser och god service. Det ska vara tryggt och enkelt att anlita Gerdmans. Vi tar ett tydligt kvalitetsansvar och söker alltid efter de mest hållbara lösningarna. Nu ges du som webbutvecklare möjlighet att bli en del av vårt team och bidra till vår framtida utveckling.

Kontakt och ansökan

Johan Wiktorsson Chef Digital johan.wiktorsson@gerdmans.se eller 0708-62 35 78. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Alla ansökningar behandlas självklart konfidentiellt. 

Vi ser fram emot din ansökan!

___________________________________________________________________________________________________ 

Om Takkt AG

TAKKT är den ledande B2B-distanshandlaren för kontorsinredning i Europa och Nordamerika. Koncernens varumärken finns representerade i över 25 länder. I dotterbolagens sortiment finns fler än 175.000 produkter inom områdena företags- och lagerinredning, klassiska och designorienterade kontorsmöbler och tillbehör samt reklammaterial för såväl detaljhandeln som för restaurang- och hotellbranschen.

Läs mer ►

Om Davpack AB

Davpack förser företag i Sverige med ett brett sortiment av emballage och förpackningar. Under 2012 anslöt sig Davpack med Ratioform och bildade Packaging Solutions Division of TAKKT, som idag är den näst största direktleverantör av förpackningar i Europa.

Handla emballage via Davpack ►