<

Meny

Jobba hos Gerdmans

Jobba hos Gerdmans

Gerdmans Inredningar AB är ett företag som genom sitt heltäckande sortiment av inredning levererar nutida, effektiva och hållbara arbetsplatser till företag i Norden. Genom en hög servicegrad och en enkelhet i våra kontakter hjälper vi våra kunder att skapa en inspirerande arbetsmiljö.

Vi arbetar med kunder från hela näringslivet och offentlig förvaltning. Huvudkontor och lager är beläget i Markaryd och därutöver har vi dotterbolag i Helsingfors, Köpenhamn samt Oslo. Gerdmans Inredningar AB ägs av TAKKT AG som är noterat på Frankfurtbörsen. Sedan 2018 ingår även Runelandhs som ett helägt dotterbolag i koncernen. Årsomsättningen är ca 500 MSEK. För mer info se: www.gerdmans.se

____________________________________________________________________________________________________________

Kampanj & Produktsupport


Gerdmans Inredningar AB är ett företag som genom sitt heltäckande sortiment av inredning levererar nutida, effektiva och hållbara arbetsplatser till företag i Norden. Genom en hög servicegrad och en enkelhet i våra kontakter hjälper vi våra kunder att skapa en inspirerande arbetsmiljö. Vi arbetar med kunder från hela näringslivet och offentlig förvaltning. Huvudkontor och lager är beläget i Markaryd och därutöver har vi dotterbolag i Helsingfors, Köpenhamn samt Oslo. Gerdmans Inredningar AB ägs av TAKKT AG som är noterat på Frankfurtbörsen. Sedan 2018 ingår även Runelandhs som ett helägt dotterbolag i koncernen. Årsomsättningen är ca 500 MSEK. För mer info se: www.gerdmans.se

Vi söker nu en Kampanj & Produktsupport!

Du kommer ingå i vårt sortimentsteam och ansvara för två huvudområden:

Produktsupport

Du är huvudansvarig för att alla ärenden som kommer in i vår produktsupport (Zendesk), från både Gerdmans & Runelandhs, blir lösta på bästa sätt och med kunden i huvudfokus. De ärenden som du inte kan lösa säkerställer du att de går vidare till ansvarig person i företaget. Du är även den som utvecklar och säkerställer dessa processer och att vi använder vårt system på optimalt sätt.

Kampanj support

Ansvarig för att samtliga våra kampanjer blir uppsatta i våra olika system för respektive bolag, och detta i god tid innan varje kampanjstart. Även här är du en drivande person som säkerställer våra processer för hur detta hanteras mellan olika personer inom företaget.

Du ingår i företagets sortiments avdelning som består av 3 produktchefer, samt ytterligare 3 personer inom produktsupport. Vi jobbar tätt ihop med övriga avdelningar och däribland våra team inom Marknad, Digital, Sälj & Logistik.

Vi tror du har gedigen bakgrund inom likande tjänster och arbete inom produktsupport. Du har en god förmåga att förstå kundernas behov och verksamhet från tidigare erfarenheter. Goda datakunskaper (Microsoft AX, Excel, PIM-system) ser vi som en förutsättning för att lyckas i rollen.

Som person är du lyhörd, analytisk och strukturerad. Du drivs av resultat och är affärsmässig i din yrkesroll vilket innebär att du är ansvarstagande och tänker långsiktigt.

Vill du vara med och göra skillnad? Vi kan erbjuda en intressant utmaning i ett utvecklingsinriktat och framgångsrikt företag. Vi ser fram emot din ansökan senast den 30/6. Tjänsten är placerad i Markaryd.

Vid intresse & frågor kontaktar du Fredrik Jakobsson: fredrik.jakobsson@gerdmans.se alt. 070-854 78 03

____________________________________________________________________________________________________________

Webbutvecklare

Vill du vara med och göra skillnad hos en framgångsrik aktör med lång erfarenhet i branschen? Hos oss kan du förvänta dig en bred roll som webbutvecklare med såväl Backend som Frontend-utveckling. Du får en viktig och central roll där du samarbetar med andra kompetenser så som designers, AdWordstekniker och projektledare. Beslutsvägarna är korta och du har stora möjligheter att påverka och utvecklas tillsammans med oss.

Jobbeskrivning 

Som Webbutvecklare kommer du att få en central roll i vårt Onlineteam på 6 personer. Ditt huvudfokus är webbutveckling och integrationer men du kommer också att jobba med våra affärssystem. Du ges möjlighet att arbeta i ett kreativt nordiskt team med familjär atmosfär där vi hjälper varandra att komma framåt och gemensamt skapar resultat vi kan vara stolta över. Vi erbjuder dig ett flexibelt, självständigt och omväxlande arbete. 

Du kommer få möjlighet att arbeta med en E-handels plattform som bygger på Nopcommerce Open Source och kontinuerligt arbeta för att utveckla vår design som överträffa våra kunders förväntan. Du driver projekt från konceptstadie, analys, design, användartester och A/B test till implementation. Du är delaktig i utvecklingen av ny design/ funktionalitet och har ett tätt samarbete både med organisationen och andra utvecklare.

Vem är du? 

Vi söker dig som är en passionerad utvecklare och som har ett eller flera större projekt bakom dig. Vi ser att du brinner för Webbutveckling och användarvänlighet för kunden. Som Webbutvecklare hos Gerdmans utgår du alltid från kundens behov för att skapa en kundupplevelse som gör det enkelt att besöka, hitta, registerara & handla i våra digitala kanaler. 

Vi söker dig som brinner för utveckling och har en stark vilja att göra skillnad samt leverera bra lösningar. Du är detaljfokuserad men har samtidigt en helikoptersyn på helheten. Dessutom är du lyhörd för vad andra tycker och tänker och har en god samarbetsförmåga. Du tycker om e-handel, teknik och har en passion för UX design samt funktionella lösningar. 

Vi ser även att du har:

God kännedom och kunskap inom Backend & Frontend-utveckling.

Mycket goda kunskaper i HTML, CSS, .NET, C#, hosting och SQL Server.

Erfarenhet av responsiv design.

Relevant utbildning inom systemvetenskap, webbutveckling, grafisk design, digital media design, informationsdesign eller liknande.

Relevant arbetslivserfarenhet och tidigare erfarenhet av uppdrag inom digital handel.

Erfarenhet av att arbeta med Google Analytics, SEO och Usablity research.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i plattformar som NopCommerce eller annan Opensource e-handelsplattform. 

Vad kan vi på Gerdmans erbjuda Dig?

Hos Gerdmans är företagsklimatet präglat av en familjär anda med korta beslutsvägar och stora möjligheter till påverkan på din roll och personliga utveckling. Utbildningsmöjligheter inom koncernen finns att tillgå.

Med 70 års erfarenhet fortsätter vår framgång genom att förbättra våra kunders vardag med effektiva arbetsplatser och god service. Det ska vara tryggt och enkelt att anlita Gerdmans. Vi tar ett tydligt kvalitetsansvar och söker alltid efter de mest hållbara lösningarna. Nu ges du som webbutvecklare möjlighet att bli en del av vårt team och bidra till vår framtida utveckling.

Kontakt och ansökan

Johan Wiktorsson Chef Digital johan.wiktorsson@gerdmans.se eller 0708-62 35 78. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Alla ansökningar behandlas självklart konfidentiellt. 

Vi ser fram emot din ansökan!

___________________________________________________________________________________________________ 

Om Takkt AG

TAKKT är den ledande B2B-distanshandlaren för kontorsinredning i Europa och Nordamerika. Koncernens varumärken finns representerade i över 25 länder. I dotterbolagens sortiment finns fler än 175.000 produkter inom områdena företags- och lagerinredning, klassiska och designorienterade kontorsmöbler och tillbehör samt reklammaterial för såväl detaljhandeln som för restaurang- och hotellbranschen.

Läs mer ►

Om Davpack AB

Davpack förser företag i Sverige med ett brett sortiment av emballage och förpackningar. Under 2012 anslöt sig Davpack med Ratioform och bildade Packaging Solutions Division of TAKKT, som idag är den näst största direktleverantör av förpackningar i Europa.

Handla emballage via Davpack ►