Meny

Lediga Jobb

Jobba hos Gerdmans

Gerdmans Inredningar AB grundades 1947 och är ett expansivt och framgångsrikt företag som via katalog och webshop säljer arbetsplatsinredning till kontor, lager och industri i hela Skandinavien. Vi erbjuder våra kunder ett mångsidigt sortiment med ca 11.000 artiklar – allt från skrivbord och cafémöbler till pallyftare och kompletta lagerhyllsystem. Kunderna består av allt från små företag till stora avtalskunder. Huvudkontor och lager är beläget i Markaryd, Sverige och vi har försäljningskontor i Norge, Danmark samt Finland.

Gerdmans Inredningar AB ägs av TAKKT AG och är noterat på Frankfurtbörsen. Årsomsättningen beräknas till ca 320 MSK.

Webbutvecklare

 

Vill du vara med och göra skillnad hos en framgångsrik aktör med lång erfarenhet i branschen? Hos oss kan du förvänta dig en bred roll som webbutvecklare med såväl Backend som Frontend-utveckling. Du får en viktig och central roll där du samarbetar med andra kompetenser så som designers, AdWordstekniker och projektledare. Beslutsvägarna är korta och du har stora möjligheter att påverka och utvecklas tillsammans med oss.

Jobbeskrivning

 

Som Webbutvecklare kommer du att få en central roll i vårt Onlineteam på 6 personer. Ditt huvudfokus är webbutveckling och integrationer men du kommer också att jobba med våra affärssystem. Du ges möjlighet att arbeta i ett kreativt nordiskt team med familjär atmosfär där vi hjälper varandra att komma framåt och gemensamt skapar resultat vi kan vara stolta över. Vi erbjuder dig ett flexibelt, självständigt och omväxlande arbete.

 

Du kommer få möjlighet att arbeta med en E-handels plattform som bygger på Nopcommerce Open Source och kontinuerligt arbeta för att utveckla vår design som överträffa våra kunders förväntan. Du driver projekt från konceptstadie, analys, design, användartester och A/B test till implementation. Du är delaktig i utvecklingen av ny design/ funktionalitet och har ett tätt samarbete både med organisationen och andra utvecklare.

Vem är du?

 

Vi söker dig som är en passionerad utvecklare och som har ett eller flera större projekt bakom dig. Vi ser att du brinner för Webbutveckling och användarvänlighet för kunden. Som Webbutvecklare hos Gerdmans utgår du alltid från kundens behov för att skapa en kundupplevelse som gör det enkelt att besöka, hitta, registerara & handla i våra digitala kanaler.

 

Vi söker dig som brinner för utveckling och har en stark vilja att göra skillnad samt leverera bra lösningar. Du är detaljfokuserad men har samtidigt en helikoptersyn på helheten. Dessutom är du lyhörd för vad andra tycker och tänker och har en god samarbetsförmåga. Du tycker om e-handel, teknik och har en passion för UX design samt funktionella lösningar.

 

Vi ser även att du har:

God kännedom och kunskap inom Backend & Frontend-utveckling.

Mycket goda kunskaper i HTML, CSS, .NET, C#, hosting och SQL Server.

Erfarenhet av responsiv design.

Relevant utbildning inom systemvetenskap, webbutveckling, grafisk design, digital media design, informationsdesign eller liknande.

Relevant arbetslivserfarenhet och tidigare erfarenhet av uppdrag inom digital handel.

Erfarenhet av att arbeta med Google Analytics, SEO och Usablity research.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i plattformar som NopCommerce eller annan Opensource e-handelsplattform.

 

Vad kan vi på Gerdmans erbjuda Dig?

Hos Gerdmans är företagsklimatet präglat av en familjär anda med korta beslutsvägar och stora möjligheter till påverkan på din roll och personliga utveckling. Utbildningsmöjligheter inom koncernen finns att tillgå.

Med 70 års erfarenhet fortsätter vår framgång genom att förbättra våra kunders vardag med effektiva arbetsplatser och god service. Det ska vara tryggt och enkelt att anlita Gerdmans. Vi tar ett tydligt kvalitetsansvar och söker alltid efter de mest hållbara lösningarna. Nu ges du som webbutvecklare möjlighet att bli en del av vårt team och bidra till vår framtida utveckling.

Kontakt och ansökan

Gerdmans samarbetar i denna rekrytering med Experis IT, med lång erfarenhet av kompetensförsörjning och rekrytering av chefer och specialister. Du söker tjänsten på www.experis.se. För ytterligare information, eller frågor, kontakta rekryteringskonsult Jenny Järgren på tele 0470 – 74 55 95, alternativt jenny.jargren@se.experis.com. Du hittar henne också på LI: https://www.linkedin.com/in/jennyjargren/. Urval sker löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Alla ansökningar behandlas självklart konfidentiellt.

 

Vi ser fram emot din ansökan!

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Projektsäljare

 

Vi söker en Projektsäljare

Det blir din huvuduppgift att skapa långsiktiga och lönsamma affärer mot projekt- och kedjekunder. Du söker självständigt upp affärerna, bokar dina besök och ansvarar för hela försäljningsprocessen fram till leverans och uppföljning.

Försäljingen sker ofta i projektform vilket kräver planering och helhetssyn. Mot kedjekunder tar du i vissa fall fram unika koncept för att förenkla samarbetet ytterligare. Kunden ska uppleva en röd tråd, enkelhet och professionalism i samarbetet med dig. Kunderna ställer höga krav på din förmåga att förstå deras behov, presentera lösningar och hålla samman projekten.

Vi tror du har ett antal års erfarenhet av relationsbyggande B2B försäljning. Förhandling och avtalsskrivning har varit inslag i dina tidigare tjänster. Du trivs med att ta helhetsansvar och driva olika aktiviteter mot ett slutdatum tillsammans med dina kollegor. Kunskaper i ergonomi samt en känsla för färg och form är en fördel. Du har ett tekniskt intresse och ett praktiskt handlag. Vana av att läsa ritningar är en klar fördel.

Som person är du lyhörd, duktig på att analysera kundernas behov och komma med smarta lösningar. Du har självförtroendet att göra affärer, komma till avslut och leda projekt. Långsiktighet, ett strukturerat arbetssätt och effektivitet är kännetecknande för dig. Att skapa affärer och nå resultat med nöjda kunder är starka drivkrafter.

Vi ser fram emot din ansökan snarast dock senast den 31/5. Tjänsten är placerad i Markaryd och antalet resdagar är begränsat.

Gerdmans samarbetar i denna rekrytering med Enoem, med lång erfarenhet av kompetensförsörjning och rekrytering. Du söker tjänsten på www.enoem.se. För ytterligare information, eller frågor, kontakta rekryteringskonsult Karin Mossberger på tele 0701-460 390, alternativt mossberger@enoem.se eller Andreas Nilsson på tele 0701-460 391, alternativt nilsson@enoem.se

 

Innesäljare

 

 

Vi söker en Innesäljare

Vill du vara med och underlätta kundernas vardag hos en framgångsrik aktör med mer än 70 års erfarenhet av branschen?

Som innesäljare ingår du i ett säljteam på 12 personer. Ditt huvudfokus är att leverera högklassig service till kunder som tar kontakt via telefon, chatt och e-post. I arbetsuppgifterna ingå även rådgivning och offertskrivning.

Du arbetar även proaktiv och kontaktar kunder via telefon för att följa upp, lyssnar av signaler och behov för att skapa långsiktiga relationer samt erbjuda nya effektiva lösningar till deras arbetsplatser.

Som person är du affärsmässig, effektiv och drivs av nöjda kunder. Erfarenhet av försäljning och ett intresse för inredningsbranschen är en klar fördel.

Arbetsklimatet hos Gerdmans präglas av en familjär stämning, högt tempo och korta beslutsvägar. En anställning inleds alltid med en gedigen introduktion för att du ska känna dig trygg och komma in i arbetet så smidigt som möjligt.

Brinner du för att bygga kundrelationer baserade på service, kvalitet och engagemang då kan detta vara intressant för dig!

För mer information om tjänsten kontaktar du:

Gerdmans samarbetar i denna rekrytering med Enoem, med lång erfarenhet av kompetensförsörjning och rekrytering. Du söker tjänsten på www.enoem.se. För ytterligare information, eller frågor, kontakta rekryteringskonsult Karin Mossberger på tele 0701-460 390, alternativt mossberger@enoem.se eller Andreas Nilsson på tele 0701-460 391, alternativt nilsson@enoem.se.  

Om Takkt AG

TAKKT är den ledande B2B-distanshandlaren för kontorsinredning i Europa och Nordamerika. Koncernens varumärken finns representerade i över 25 länder. I dotterbolagens sortiment finns fler än 175.000 produkter inom områdena företags- och lagerinredning, klassiska och designorienterade kontorsmöbler och tillbehör samt reklammaterial för såväl detaljhandeln som för restaurang- och hotellbranschen.

Läs mer ►

Om Davpack AB

Davpack förser företag i Sverige med ett brett sortiment av emballage och förpackningar. Under 2012 anslöt sig Davpack med Ratioform och bildade Packaging Solutions Division of TAKKT, som idag är den näst största direktleverantör av förpackningar i Europa.

Handla emballage via Davpack ►