Meny

Köpvillkor

Ärliga priser

Ärlighet är viktigt för oss. Det vill vi att du som kund ska märka. De priser du ser i katalogen och på vår hemsida är de priser exkl. moms som gäller. Du behöver alltså inte betala några fraktavgifter eller emballageavgifter, oavsett orderstorlek.

Fraktfritt

Alla produkter levereras fraktfritt till angiven leveransadress i gatuplan inom Sverige. Ingen kostnad tillkommer, vare sig för frakt eller för emballage. Eventuell inbärning betalas av köparen.

Leveranstid

Du kan se aktuell leveranstid angiven vid varje produkt. Många av våra produkter är lagervaror. Artiklar som levereras direkt från lagret har en grön färgmarkering efter beställningsnumret. Om den önskade artikeln har en orange färgmarkering skickas den inom två vecka etc. Har du ytterligare frågor vad gäller leveranstid kontakta kundtjänst eller se orderbekräftelse.

Garanti

Vi håller vad vi lovar! Kvalitet för oss innebär att aldrig göra er missnöjd som kund. Ni har alltid minst sju års garanti på samtliga produkter. Garantin gäller vid normalt slitage.

Betalningsvillkor

Våra betalningsvillkor är 20 dagar netto eller förskottsbetalning. Vid dröjsmål med betalning utgår dröjsmålsränta motsvarande vid varje tid gällande referensränta +8%. Sedvanlig kreditprövning tillämpas.

Leveransvillkor

Vi levererar Fraktfritt och tillämpar Incoterms 2010, våra fraktvillkor följer Delivery at place (DAP). Vi levererar till angiven leveransadress i gatuplanet inom Sverige. Allmänna leveransbestämmelser NL 01 tillämpas. Eventuell inbärning betalas av köparen.

Returrätt

Du har alltid rätt att inom 30 dagar returnera en produkt som du inte är nöjd med. Godset får inte vara skadat och måste skickas tillbaka i originalförpackning.

Vid köp av större kvantiteter, eller produkter till ett större belopp, gäller returrätten endast om du först beställt ett varuprov. Returrätten gäller då endast varuprovet. Returrätt gäller inte för specialtillverkade produkter. Kontakta kundservice på telefon 0433–75 020.

Reklamationer

Kontrollera alla produkter vid mottagandet med avseende på eventuella skador. Synliga transportskador måste anmärkas på fraktsedeln direkt vid mottagandet. Dolda transportskador (ej synliga på emballaget) anmäls inom 7 arbetsdagar till vår kundservice. Övriga reklamationer anmäls också direkt till vår kundservice på telefon 0433–75 020.

PuL

Gerdmans Inredningar AB behandlar adressuppgifter i enlighet med gällande persondatalagstiftning. Adressuppgifter är registrerade för att underlätta god service och korrekt administration. Uppgifterna lämnas inte ut till andra företag.

Reservation

Gerdmans förbehåller sig rätten till produkt- och konstruktionsförändringar samt för fel utom företagets kontroll. Gerdmans har rätt att justera priserna.