Jobba hos oss

Jobba på Gerdmans

Gerdmans Inredningar AB är ett företag som genom sitt heltäckande sortiment av inredning levererar nutida, effektiva och hållbara arbetsplatser till företag i Norden. Genom en hög servicegrad och en enkelhet i våra kontakter hjälper vi våra kunder att skapa en inspirerande arbetsmiljö.

Vi arbetar med kunder från hela näringslivet och offentlig förvaltning. Huvudkontor och lager är beläget i Markaryd och därutöver har vi dotterbolag i Helsingfors, Köpenhamn samt Oslo. Gerdmans Inredningar AB ägs av TAKKT AG som är noterat på Frankfurtbörsen. Sedan 2018 ingår även Runelandhs som ett helägt dotterbolag i koncernen. Årsomsättningen är ca 500 MSEK. 

 

____________________________________________________________________________________________________________

Nu söker vi en Redovisningsekonom

 

Är du en ansvarsfull och driven person som vill utvecklas inom redovisningsområdet? I rollen kommer du att ingå i ett trevligt och välfungerande team om 6 personer och rapportera till Redovisningschefen.

 

I dina arbetsuppgifter ingår:

  • Löpande redovisning, avstämningar och anläggningsregister
  • Månads-, kvartals- och årsbokslut samt inrapportering i konsolideringssystem
  • Årsredovisningar och deklarationer
  • Ansvar för att lokala lagar och regler efterlevs
  • Kvalificerade redovisningsfrågor och kontakt med revisorer
  • Myndighetsrapportering
  • Stöd i rapporterings- och analysarbete
  • Initiera, utveckla och driva finansiella- och ekonomiska analyser
  • Vidareutveckling av systemstöd för intern- och externrapportering
  • Ansvarig för delar av löneadministration
  • Delaktig i utveckling/uppdatering av policys inom finansfunktionen
  • Projektledare/projektdeltagare i förändrings- /förbättringsprojekt

 

Vi tror du har erfarenhet av en liknade roll eller att du har jobbat inom revisions-/ redovisningsbranschen. Du är en van affärssystemanvändare, arbetar obehindrat i Excel och har goda kunskaper i engelska samt har en relevant ekonomiutbildning.

 

Rollen kräver noggrannhet, att du tar ansvar, är välorganiserade och kan se helheten för att ledningen i organisationen ska få rätt information. Egenskaper vi letar efter är analytisk förmåga, handlingskraftighet, kritiskt tänkande, kommunikationsförmåga och flexibilitet.

 

Trivs du i en dynamisk och föränderlig miljö? -Vi kan erbjuda dig en utvecklande ekonomiroll i ett framgångsrikt företag med en engagerad, prestigelös och familjär stämning.

 

Självklart erbjuder vi dig möjlighet att jobba hemifrån.

 

Frågor kring tjänsten besvaras av Carin Mossberger 0701–460 390 eller Andreas Nilsson 0701–460 391. Vi ser fram emot din ansökan snarast, urval sker löpande

 

Varmt välkommen med din ansökan Här!

____________________________________________________________________________________________________________

Om Takkt AG

TAKKT är den ledande B2B-distanshandlaren för kontorsinredning i Europa och Nordamerika. Koncernens varumärken finns representerade i över 25 länder. I dotterbolagens sortiment finns fler än 175.000 produkter inom områdena företags- och lagerinredning, klassiska och designorienterade kontorsmöbler och tillbehör samt reklammaterial för såväl detaljhandeln som för restaurang- och hotellbranschen.
Läs mer ►
Lediga tjänster TAKKT ►
;