Menu

Lediga Jobb

Jobba hos Gerdmans

Gerdmans Inredningar AB grundades 1947 och är ett expansivt och framgångsrikt företag som via katalog och webshop säljer arbetsplatsinredning till kontor, lager och industri i hela Skandinavien. Vi erbjuder våra kunder ett mångsidigt sortiment med ca 11.000 artiklar – allt från skrivbord och cafémöbler till pallyftare och kompletta lagerhyllsystem. Kunderna består av allt från små företag till stora avtalskunder. Huvudkontor och lager är beläget i Markaryd, Sverige och vi har försäljningskontor i Norge, Danmark samt Finland.

Gerdmans Inredningar AB ägs av TAKKT AG och är noterat på Frankfurtbörsen. Årsomsättningen beräknas till ca 320 MSK.

Vi söker Key Account Manager

2017-07-10

Vill du vara med och göra skillnad hos en framgångsrik aktör med 70 års erfarenhet i branschen?

Brinner du för att bygga stabila kundrelationer baserade på service, kvalitet och engagemang?

Är du lyhörd och på ständig jakt efter den perfekta lösningen för kunden?

- Då kommer du trivas hos oss!


Med 70 års erfarenhet i branschen fortsätter vår framgång genom att förbättra våra kunders vardag med effektiva arbetsplatser och god service. Det ska vara tryggt och enkelt att anlita Gerdmans. Vi tar ett tydligt kvalitetsansvar och söker alltid efter de mest hållbara lösningarna. 

Som Key Account Manager tillhör du vårt säljteam på 12 personer, där du för ett tätt samarbete med bl a innesäljare och projektsäljare. Ditt fokus är att i första hand bibehålla och långsiktigt utveckla affärsrelationer, upprätta och uppdatera avtal med bolagets befintliga nyckelkunder. Du arbetar proaktivt med stark närvaro och lyssnar in behov och signaler på bred front för nya effektiva lösningar.  

Under din första tid hos oss anpassar vi introduktionen efter behov och vi gör under perioder sambesök, allt för att du ska komma in i arbetet så smidigt som möjligt. Vi tror att du kommer lägga din största del ute hos kund och du utgår från hemmet. Distriktet sträcker sig från Markaryd i söder, upp till Mälardalen och Stockholm i norr. Vi ser vikten av närvaro på vårt huvudkontor i Markaryd där du också har övriga funktioner och arbetsplats att tillgå. Du rapporterar till säljchef för Sverige och kortare avstämningsmöten sker kontinuerligt. 

Hos Gerdmans är företagsklimatet präglat av en familjär anda med korta beslutsvägar och stora möjligheter till påverkan på din roll och personliga utveckling. Utbildningsmöjligheter inom koncernen finns att tillgå.   

Vem är du?

Vi söker dig som brinner för att göra affärer. Du har en bakgrund inom försäljning där långsiktiga affärsrelationer är grundläggande. Dina kunskaper och /eller intresse för inredningsbranschen ger mervärde till kund och det värderar vi högt.

Du trivs allra bäst att vara ute hos våra kunder där du får möjlighet att använda ditt kreativa och lösningsorienterade sätt fullt ut. Ditt engagemang tillsammans med att du är en god lyssnare, skapar ett förtroendefullt samarbete med våra kunder. Du gillar att ta eget ansvar och driver ditt arbete självständigt. Bakom dig finns ett kompetent team och tillsammans gör vi skillnad!

Kontaktperson

I denna rekrytering samarbetar Gerdmans Inredningar AB med Finnveden Säljkraft AB. Ansvarig rekryterare är Anna Andersson, 0725-49 03 00. Du ansöker till tjänsten på www.finnvedensaljkraft.se. Urval och telefonintervjuer påbörjas först vecka 32. Sista ansökningsdatum är satt till 21 augusti.

Välkommen med din ansökan!

Vi söker Utvecklare

2017-08-17

Vill du vara med och göra skillnad hos en framgångsrik aktör med lång erfarenhet i branschen?

Hos oss kan du förvänta dig en bred roll som utvecklare med såväl backend som frontend-utveckling. Du har en viktig och central roll där du samarbetar med andra kompetenser som designers, AdWordstekniker och projektledare. Beslutsvägarna är korta och du har stora möjligheter att påverka och utvecklas tillsammans med oss. 

Med 70 års erfarenhet fortsätter vår framgång genom att förbättra våra kunders vardag med effektiva arbetsplatser och god service. Det ska vara tryggt och enkelt att anlita Gerdmans. Vi tar ett tydligt kvalitetsansvar och söker alltid efter de mest hållbara lösningarna.

Som utvecklare kommer du att få en central roll i vårt onlineteam på 6 personer. Ditt huvudfokus är webbutveckling och integrationer men du kommer också att jobba med våra affärssystem, där vi också har ett tätt sammarbete med it-avdelningen hos våra ägare Takkt AG i Tyskland.

Vi söker dig som är en passionerad utvecklare och som har ett eller flera större projekt bakom dig. Du har god kännedom och kunskap om backend & frontend-utveckling, hosting, C#, .NET och SQL Server.

Hos Gerdmans är företagsklimatet präglat av en familjär anda med korta beslutsvägar och stora möjligheter till påverkan på din roll och personliga utveckling. Utbildningsmöjligheter inom koncernen finns att tillgå.

Vem är du?

Vi söker dig som brinner för utveckling, har en stark vilja att göra skillnad och leverera lösningar som organisationen efterfrågar på ett kvalitativt och snabbt sätt.

Vi ser att du är lösningsorienterad och drivs av förändring för att göra vår affär bättre. Du har också ett starkt driv att förstå kunden och vad som driver försäljning.

Vi ser att du har mycket goda kunskaper i .NET, C#, SQL och .NET. Har du tidigare arbetat i plattformar som nopCommerce eller annan opensource e-handelsplattform är detta meriterande. Det är även bra om du har erfarenhet av SQL Server eller andra databaser. Du har skaffat dig en utbildning som civilingenjör, ingenjör, systemvetare eller liknande, samt att du har relevant arbetslivserfarenhet.

Meriterande med erfarenhet och kunskap inom: Frontend development, Azure, Software architecture, IT infrastructure, Agil Methodologies, MS ax/Navision Dynamics, Nopcommerce, Inriver & Loop54.

Vi vet hur viktigt det är med passion och att brinna för det man gör. Du tycker om e-handel och teknik. Du är van att ta eget ansvar och driver på för att få saker gjorda och slutförda.

Är du en systemutvecklare med erfarenhet av .NET och ovan stämmer in på dig så kan du vara den person som vi letar efter och behöver.

Kontaktperson

Johan Wiktorsson
Digital Manager
johan.wiktorsson@gerdmans.se
0708-62 35 78

Välkommen med din ansökan!

Om Takkt AG

TAKKT är den ledande B2B-distanshandlaren för kontorsinredning i Europa och Nordamerika. Koncernens varumärken finns representerade i över 25 länder. I dotterbolagens sortiment finns fler än 175.000 produkter inom områdena företags- och lagerinredning, klassiska och designorienterade kontorsmöbler och tillbehör samt reklammaterial för såväl detaljhandeln som för restaurang- och hotellbranschen.

Läs mer ►